Het spookhuis van de Groene Hilledijk

M, een man uit Hellevoetsluis, vertelde mij op 31-07-2015:

“Ik weet dat er in Rotterdam op de Groene Hilledijk een spookhuis is, waar iemand zich in 1955 heb opgehangen. Het spookt er. Mijn oma heb er gewoond namelijk en zag elke keer een man in het zwart met een hoed op. Staat ook bekend als spookhuis bij de mensen in Rotterdam Zuid.”

Wie is toch die vreemde zwarte man met die hoed? Daar gaan verschillende verhalen de ronde over, zoals bijvoorbeeld deze:

“Er zijn 2 verhalen over deze man. De eerste is dat hij altijd buitengesloten werd en geen vrienden had en contact oplegde met de doden en men hem daarom als slecht verklaarde. Maar het verhaal nummer 2 leidt er toe dat hij ook met doden contact oplegde, maar dat de doden hem vertelden wat hij moest doen. Dat de doden in hem zaten en dat hij zo iedereen zijn leven een hel maakte. Echter weet ik zelf ook niet welke ik moet geloven, maar voordat hij op een onverklaarbare wijze stierf, vertelde hij tegen iedereen in het dorp/stad dat ze hun hele leven lang, en heel hun families, in de hel zullen branden en mislukkelingen zouden worden, met behulp van de doden. Meer weet ik er zelf ook niet van. Ik heb dit verhaal van mijn oom gehoord. Die schrijft boeken over geesten en zoekt ze op en gaat naar mensen waar het spookt en hij heeft al meerderen keren gehoord van mensen die last hebben van de man met de hoge hoed.”

(verteld door Jade op Geesten.startkabel.nl op 15-04-2013)

Plaats een reactie