UFO’s boven Schiedam

De heer A. C. van de Archimedesstraat deed op een zondagavond aangifte bij de politie omdat hij ’s avonds een “tamelijk groot rond en verlicht voorwerp” zag, dat zich van Schiedam “snel in de richting Vlaardingen voortbewoog en snel uit het gezicht verdween.” Zijn verloofde had het object ook gezien en ondersteunde bij de politie zijn verklaring.”
(Bron: Ongespecificeerd kranteknipsel, 1955, archief NOBOVO, website Dossier X)

“Mijn (onze) eerste ervaring met een ufo was in Schiedam.
Mijn vriendin werkte bij een bedrijf op de ’s Gravenlandseweg in Schiedam.
Het was vrijdagavond (koopavond) en ik wachtte in de auto tot zij klaar was met werken.
Na werktijd reden we naar een snackbar dichtbij bij de molen aan de Noordvest.
Wij spreken dan vrijdag 13 juli 1973 21.20 uur (opgeschreven).
Toen wij uit de snackbar kwamen met friet en een vette frikadel speciaal,
en onze lelijke eend geparkeerd hadden op de haven, gingen we zitten aan de waterkant
en ik keek richting molen.
Aan de linkerzijde van de molen zag ik een oranje gele staaf, vertikaal staan in de lucht.
Ik zei “Wilma kijk daar nou is? Wat de hel is dat nu?”
Het ding stond stil en er was geen geluid te horen. De zon stond al laag dus dat kon het niet zijn.
Wij gingen staan om het beter te zien en eventueel de afstand in te schatten.
Het object bleef op zijn plaats maar veranderde van oranje geel naar rood en groenkleurig??
Dan weer een tijdje oranje geel.
Er kwam een andere persoon naar ons toe met de vraag waar we naar keken.
Ook hij zag het object en was met stomheid geslagen.
Ik schatte het object met de wieken van de molen op 30 meter lengte.
Er was geen zon, en geen sterren of planeten. Geschatte lengte 30 meter en breedte 7 meter.
Sigaarvormig en verticaal. Drie personen namen dit object waar.” (Flowerpowerhippie.nl)

“Vooral afgelopen herfst was het onrustig in het luchtruim boven het Rijnmond-gebied. Op 20 oktober meldde een Schiedammer die op de bus stond te wachten ‘een zilver/zwart rondje’ dat ‘na ongeveer veertig seconden verdween boven station Schiedam’. Tien dagen later was het raak in Oostvoorne: daar zag een wandelend echtpaar bij strand een ‘lichtbol van pak ‘m beet een centimeter doorsnee’. Op 3 november kwam een melding uit Rotterdam: een inwoner meent een ‘soort bolletje met een staartje erachter’ te hebben gezien. „Net als Star Trek (een sciencefictionserie, red.).” (“Ufo-invasie in Nederland” in Algemeen Dagblad 20-03-2006)

“Ik was vrijdag 23-03-2012 om 22.00 uur aan het voetballen met m’n 2 broertjes op het Frans Halsplein in Schiedam. Nadat we al regelmatig naar de lucht hadden gekeken omdat we alle 3 zeer geïnteresseerd zijn in het ufo fenomeen, hadden we al een aantal vliegtuigen voorbij zien komen. Heel duidelijk 2 knipperende lichten en dat een aantal keer.

Om 22.30 uur loop ik naar het einde van het voetbalpleintje en zie in de verte een oranje bal. In eerste instantie dacht ik aan iets van een brandende komeet, maar dat gevoel was al snel weg toen het steeds dichterbij kwam. Ik riep mijn broertjes erbij en we konden onze ogen niet geloven. Het licht werd steeds feller en je zag op den duur ook een schotelvormig object. Het object maakte ook nog eens zigzag bewegingen met hoge snelheid wat er op duid dat het niet aards kan zijn. De UFO verdween na 2 minuten door op het laatst nog 3 keer te knipperen om vervolgens totaal te verdwijnen. Nou, onze avond kom niet meer stuk. Alleen werd het nog mooier toen nog geen 5 minuten later weer een oranje bal uit dezelfde richting kwam, deze hebben we gevolgd en vloog richting het industriegebied van Rotterdam, zelfde patronen als de eerste. Ik had het graag op foto gehad, maar we hadden allemaal een korte broek aan en hadden onze telefoons thuis gelaten. Mooie ervaring, ik hoop dat jullie er iets aan hebben.” (Ufo Database 24-03-2012)

“Oranje vlammende bol boven schiedam

Werd geroepen door m’n vrouw. Ze zag iets raars in de lucht. We hebben samen zo’n 30 seconden zitten kijken naar iets oranje wat hoog in de lucht stil hing (nauwelijks bewoog). Het oranje voorwerp ‘vlamde’ of flikkerde met verschillende intensiteit totdat het na verloop van tijd ‘uit’ ging na wat laatste minder felle uitspattingen. De uitspattingen waren horizontaal. Het was geen vliegtuig. Ik checkte nog even met flighttracker Pro op m’n iphone. De vlucht van Palma de Mallorca vloog in de verte voorbij naar Rotterdam Airport (daar wonen we in de omgeving). Een paar minuten later zagen we het veel verder aan de hemel in het westen. Ik ging m’n camera pakken maar toen was het al weg. Wij zijn erg benieuwd wat dit verschijnsel was!” (Ufo Meldpunt 18-08-2012)

“Vrijdag 14 september ’s avonds boven Schiedam een grote oranje bal die 5 minuten bleef hangen en toen verdween.” (Niburu, 12-10-2012)

“Ik fietste over de Johan de Wittsingel richting station, toen ik een heel heldere oranje “ster” zag. De ster veranderde van een kleine stip in de verte razendsnel in een grote oranje bol, alsof het met een enorme snelheid dichtbij kwam, en toen hing het abrupt stil. Ik was zo gefascineerd dat ik mijn eigen huis voorbij fietste… Bij het station ben ik afgestapt om het beter te bekijken, het hing daar vlakboven. En toen, binnen een fractie van een seconde was het verdwenen.
Het hing naar mijn idee vrij laag, misschien zo’n 30 meter. Het maakte geen geluid.” (Ufo Meldpunt 27-07-2014)

Plaats een reactie